tisdag 27 juli 2010

En gång ingen gång, tre gånger ...

Nu har jag fått kratsa framhovarna utan problem tre dagar i rad och hon kan stå fast på gången utan egentliga problem så nu väntar vi bara på att hovslagaren ska komma ut och kolla hur hennes fötter egentligen mår. Men, för första gången på flera år ska jag åka på semester en vecka och det är typiskt nog just då som hovslagaren kommer. Jag ska boka ny tid så snart som möjligt efter att jag kommit hem. Vi håller tummarna för att de ska gå bättre den här gången men medtanke på att det mesta annat tar en gång för henne att lära sig och förstå så ska det nog gå bra. Efter första gångens hotfullhet vid fodringen i hagen så flyttar hon sig snällt när jag med eller mindre med ögonen ber henne att gå i från maten. Imorgon väntar skogspromenad nummer två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar